Kāpēc izvēlēties D vitamīna preparātus visai ģimenei?

Kāpēc izvēlēties D vitamīna preparātus visai ģimenei?

Ne vienmēr izdodās ar uzturu uzņemt visus nepieciešamos vitamīnus un minerālvielas, kur nu izsekot tam, cik ikdienā uzņemam D vitamīnu.  Protams, to var nokontrolēt, veicot atbilstošas analīzes, lai saprastu cik daudz D vitamīna mūsu organismā trūkst – vai ir normā. Latvijā iedzīvotājiem pārsvarā ir D vitamīna deficīts, tāpēc ir vērts profilaktiski uzņemt D vitamīnu visai ģimenei preparātu veidā.

Kas ir D vitamīns?

D vitamīns jeb precīzāk hormons, kā jau mēs labi zinām,  ir pietiekoši nozīmīgs veselai imūnsistēmai, veseliem, stipriem zobiem un kauliem, palīdz arī izvairīties no dažādām saslimšanām. Šis vitamīns ir nepieciešams visām vecuma grupām. Tas ir taukos šķīstoss vitamīns, tāpēc, lai tas uzsūktos, nepieciešami tauki un žultsskābes. Tas ir bioloģiski neaktīvs. D vitamīns pārveidojas aknās, tālāk organisms to transportē uz nierēm. Nierēs veidojas vitamīna aktīvā forma un šajā brīdī tam rodas arī hormona īpašības. Tieši no nierēm, organisma vajadzībām pietiekamā daudzumā, D vitamīns izdalās asinīs, tālāk tiek transportēts uz zarnām un kauliem, bet rezerves uzkrājas ādā.*

Kur un kā varam uzņemt D vitamīnu?

Pirmais – uzņemt šo vitamīnu mēs varam ar sauli, bet Latvija  sava ģeogrāfiskā novietojuma dēļ ir tālu no ekvatora. Tāpēc ir ierobežots laiks, kad saules UV B starojums ir pietiekams, lai ādā sintezētos D vitamīns. Vairāk informācijas par šo var izlasīt vietnē dvitamins.lv, jo tur ir plaši izskaidrots kāpēc mums – Latvijas iedzīvotājiem ir tāds D vitamīna deficīts. 

Otrs veids, kā varam papildināt sava D vitamīna rezerves, ir lietojot uzturā treknas zivis, olas, pienu, sieru, sēnes, pētersīļus, apelsīnu sulu, liellopu aknas un tos produktus, kur ražotājs norāda, ka ir pievienots papildus D vitamīns, piemēram, brokastu pārslas, proteīna dzērieni un citi..

Bet, ja neizdodas ikdienas uzturā iekļaut nevienu no šiem produktiem vai uzņemam to nepietiekoši, kā arī neuzturamies pietiekami saules gaismā, tad atliek rūpēties par savu ģimenes imunitāti, papildus uzņemot to preparātu veidā.

NATEO D vitamīns ir piemērots visai ģimenei un piedāvā ikvienam ģimenes loceklim ērtāko un piemērotāko D vitamīna uzņemšanas formu – ērti dozējamu pilienu, koncentrētu kapsulu vai dabīgo un garšīgo želejvitamīnu veidā (bez želatīna un bez mākslīgām krāsvielām). Tāpēc katrs varēs sev piemeklēt labāko un ērtāko risinājumu.

Esam palietojuši un iepazinuši visas šī D vitamīna lietošanas formas, jāteic, ka man personīgi vislabāk patīk divu veidu kapsulas – D vitamīns 4000 SV (Starptautiskās vienības) jeb 100 mikrogrami un otrs variants – D vitamīna kapsulas 4000 SV kopā ar OMEGA 3, uzņemot arī tik nepieciešamās omega 3 taukskābes.  Lietojot D vitamīnu, esmu pamanījusi izmaiņas savā enerģijas līmenī, nejūtos vairs tik nogurusi un par imunitāti arī nevaru sūdzēties. Ka arī pārējie ģimenes locekļi ir enerģiskāki, jāteic, ka lietojam papildus arī citus preparātus, tāpēc viss iedarbojas kompleksi un viens otram palīdz labāk uzsūkties.  Manuprāt, ir vērts lietot, pēc iespējas, dažādus vitamīnus un atsevišķās formās, jo kompleksie multi vitamīni bieži vien satur daudz visu ko un mazās devās, tādejādi radot mums maldinošu iespaidu, ka esam taču uzņēmuši visu nepieciešamo. Tā nebūt nav. Papētiet bērnu multivitamīnu iepakojumu, tieši D vitamīna daudzumu – tur  šis vitamīns ir, taču cik daudz un, vai tas ir pietiekoši? Lielākoties D vitamīns kompleksajos multivitamīnos ir vien ap 400SV, kas principā ir nekas un tas nespēj bērna imunitāti uzturēt pietiekošā līmenī. Tāpēc ir vērts papētīt dziļāk un lietot atsevišķi, arī D vitamīnu.

EFSA (Eiropas Pārtikas nekaitīguma iestāde) dažādām vecuma grupām ir noteikusi pieļaujamās diennakts devas, kas ir pilnīgi drošas profilaktiskai lietošanai ilgstošā laika periodā. Un tās ir šādas:

Zīdaiņi – 1000 SV jeb 25 mikrogrami/dienā

1-10 gadu vecumam – 2000 SV jeb 50 mikrogrami/dienā

11-17 gadu vecumam – 4000 SV jeb 100 mikrogrami/dienā

pieaugušie (tai skaitā arī barojošas mātes un grūtnieces) – 4000 SV jeb 100 mikrogrami/dienā

Jaundzimušajiem – būs piemēroti pilieni, ērtākai lietošanai. Mazākiem bērniem vislabāk, manuprāt, ir želejvitamīni, jo tie noteikti garšos visiem saldummīļiem, arī manam 5 gadniekam. Bet kādam citam varbūt labāk patiks pilieni, lielākiem bērniem un pieaugušajiem – kapsulas. Tas ir ļoti individuāli.

Ja veiciet visai ģimenei asins analīzes, lai noteiktu, vai jums nepieciešams papildus D vitamīns, tad Nateo piedāvā vairākus variantus – 1000 SV, 2000 SV un 4000 SV. Profilaktiski D vitamīnu var lietot uzturošo devu līdz 4000 SV dienā, kas ir pilnīgi droši, tāpēc arī pati ģimenē izvēlos šo devu, lai būtu droši, ka esam uzņēmuši pietiekoši, nedomājot par to, cik sanācis uzturēties saulē vai, cik daudz apēdu to vai to produktu.

Der atcerēties arī faktu, ka D vitamīna lietošana uzlabo kalcija un magnija vielmaiņu un uzsūkšanos zarnu traktā. Tāpēc, lietojot D vitamīnu, ieguvumu būs daudz!

Ja neesi droša/s, vienmēr iesaku konsultēties šādos jautājumos ar savu ģimenes ārstu!

Mēs izvēlamies NATEO D vitamīnu visai ģimenei!

 

 

Uztura bagātinātājs.Uztura bagātinātājs neaizstāj pilnvērtīgu un sabalansētu uzturu.

Vairāk par Nateo D vitamīnu un lietošanas norādījumiem iespējams iepazīties šeit: Dvitamins.lv un NATEO

*Informācija un fakti rakstā ir izmantoti no vietnes dvitamins.lv un no ražotāja NATEO

Reklāma sadarbībā ar SAGITUS.LV

 

Pievienot komentāru

Tavs epasts pie mums ir drošībā.

Pieslēgties Ģimenes Dzīve

Konta informācija tiks apstiprināta pa e-pastu.

Reset Your Password