Pašmāju zīmols Silmachy remedies iekaro Latvijas tirgu

Pašmāju zīmols Silmachy remedies iekaro Latvijas tirgu

Silmachy remedies ir pašmāju zīmols, kurš vērību ieguva pārsteidzoši ātri Latvijas tirgū. Kā pašmāju zīmola autore Marta apgalvo – vīriešu produktu līnijas palaišana Latvijas tirgum ir bijusi par mazu, lai ilgstspējīgi spētu pastāvēt, tāpēc Silmachy remedies neapstājās un radīja vēl dažādus  universāla pielietojuma dabīgos kosmētiskos līdzekļus, lai tos var izmantot ne tikai vīrieši, bet arī sievietes. Šobrīd Silmachy remedies ir plašs produktu klāsts ikdienas ķermeņa kopšanai, taču jāpiebilst, ka pēdējā laikā ir iznākuši jauni produkti un to veidi. Zīmols turpina attīstīties.

Plašāk par to, kā aizsākās Silmachy remedies stāsts un kādas izejvielas tiek izmantotas produktu radīšanā, sarunā atklāj zīmola autore Marta Šulce. Kā arī uzzināsi, kuri pašmāju zīmoli arī iesaistās Silmachy remedies produktu tapšanā, lai tie būtu tik unikāli lietotājiem. 

Kā sākās Silmachy remedies stāsts?

Silmachy remedies radās 2015.gadā, Baldonē. Pati esmu farmaceite, tolaik gatavoju ekstemporālās zāles aptiekā – dermatoloģiskās ziedes, deguna pilienus utt., produktu pagatavošana man likās ļoti aizraujoša. Jau tad iedomājos, ka kosmētikas ražošana varētu būt mans lauciņš. Tajā laikā arī vīrs audzēja bārdu un sāku lūkoties vai ir kādi līdzekļi bārdas kopšanai. Vīrs pēc dabas praktisks cilvēks, uzreiz man ieteica pašai izgatavot bārdas līdzekli. Izpētot citu produktu sastāvus, tā arī sāku veidot bārdas līdzekli, papildus balstoties arī uz savām farmaceitiskajām zināšanām. Tas viss nesākās kā bizness vienā dienā, tāds nebūt nebija sākotnējais plāns. Sāku gatavot vīram kosmētiskos līdzekļus, tad draugiem, paziņām. Saņemot labas atsauksmes par tiem, nolēmu izveidot facebook lapu. Tas bija kā eksperiments, kolīdz izveidoju facebook lapu, tā sāka rakstīt dažādi veikali par bārdas eļļu, ūsu vasku, roku, lūpu balzāmu pieprasījumu tirdzniecībai. Nekas cits neatlika kā dibināt savu firmu, lai ar to varētu nodarboties plašāk un uzsākt sadarbības ar izplatītājiem.

Ar kādu produktu līniju ieguvāt plašāku auditoriju?

Sākām ar kosmētiskajiem līdzekļiem vīriešiem – bārdas eļļām un ūsu vaskiem, vēlāk pievienojās skūšanās produkti – skūšanās ziepītes, pēc skūšanās losjons un roku balzāmi, lūpu balzāmi.

Kādas izejvielas izmantojiet produktu ražošanas pamatā?

Jau no paša sākuma mans pamatprincips bija pieturēties pie dabai draudzīgām izejvielām un iepakojuma. Pielūkoju, lai produktā būtu kvalitatīvas izejvielas, jo, lai kādas būtu manas kosmētikas formulēšanas spējas, bez kvalitatīvām izejvielām nevar sanākt labs un kvalitatīvs produkts. Tāpēcj au uzsākot biznesu, meklēju izejvielu izplatītājus ar Soil Association vai ECOCERT sertifikātiem, taču tām izejvielām, kurām nevarēja dabūt šos sertifikātus, skatījos, lai šī izejviela būtu atzīta izmantošanai eko un “zaļajā” kosmētikā. Silmachy remedies kosmētikā netiek izmantoti ne parabēni, ne silikoni, ne mākslīgās krāsvielas vai smaržvielas. Visi aromāti  ir ēteriskās eļļas vai dabīgie ekstrakti.

Vai dabai draudzīgie vīriešu kosmētikas produkti ir pieprasīti šobrīd Latvijā?

Ātri sapratu, ka ar šo produktu nišu mēs kā vīriešu zīmols neizdzīvotu Latvijā, ar eksportu arī sākumā gāja grūti, jo biju viena, nebija neviena palīga. Šobrīd Silmachy remedies ir izveidojusies forša komanda – pievienojās Daija, kura izveidojusi skaisto Silmachy ziepju līniju, kā arī menedžē visus sociālos tīklus, un Miķelis, kurš šobrīd palīdz ar eksportu un ir Miķeļa smērītes un Miķeļa ūsu vaska autors.

Pagājušā gada sākumā, iepazinu tādu produktu kā šampūnziepes. Tad arī sākās mana eksperimentēšana (smejas), pētīju daudz sastāvus. Ar to arī sākās mūsu veiksmes stāsts, tieši ar bez iepakojuma kosmētiku. Vīriešu kosmētika mums ir pavirzījusies vairāk otrā plānā, jo procentuāli noiets ir krietni mazāks kā bez iepakojuma kosmētikai, kurai šobrīd ir liels pieprasījums – šampūnziepēm, cietajiem kondicionieriem. Nupat arī iznākušas jaunas šampūnziepes, sadarbībā ar Valmiermuižas alus darītavu – apiņu šampūnziepes. Protams, piedāvājums ir paplašinājies un turpina paplašināties, šobrīd klāt vēl ir ārī ķermeņa/roku ziepes, kafijas skrubja ziepes. Tas viss ir pieejams gan ar iepakojumu, gan bez iepakojuma.

Jūsu galvenā doma ir zaļi domājoša kosmētikas radīšana..

Visa kosmētikas ražošana ir roku darbs, šobrīd netiek izmantotas nekādas iekārtas vai konveijeri, viss ir roku darbs, sākot no izejvielas trauka atvēršanas, produkta svēršanas, mērīšanas, pievienošanas, karsēšanas, sapildīšanas, maisīšanas. Kosmētika vienmēr ir svaiga, jo spējam to saražot mazās porcijās un bieži. Neizmantojam ķīmiskus, agresīvus konservantus. Izmantojam to, ko ir atļāvusi Ecocert kompānija, kā piemēram, Kālija sorbāts, Nātrija benzoāts, tas ir tas, ko arī izmanto pārtikā.  To iegūst no pīlādžu ogām un citu augļu un ogu skābēm. Mēs arī netestējam nevienu ķīmisko līdzekli vai izejvielu uz dzīvniekiem. Produktu iepakojumu meklējam pēc iespējas vieglāk pārstrādājamu – papīru, stiklu vai alumīniju, vai tos produktus, kurus ir iespējams ražot bez iepakojuma, ražojam bez. Mūsu mērķis –  ne tikai piedāvāt bez-iepakojuma produktus, bet arī pašu ražošanas procesu veikt iespējami dabai draudzīgā veidā.

Vai produkti paredzēti lietošanai visiem ādas un matu tipiem, vai tikai konkrētiem?

Mūsu produkti tiek veidoti ar ļoti universālu sastāvu, lai tiem būtu plašāks pielietojums. Izvēlamies izejvielas, kas nodrošina produkta pamata funkcijas, nepievienojot neko lieku. Piemēram, lūpu balzāms – nav nekādu smaržvielu, krāsvielu. Bišu vasks, kas aizsargā lūpas. Šī sviests un kakao sviests, kas mīkstina lūpas, jojobas eļļa – bagāta ar minerālvielām un vitamīniem, kas baro lūpas. Tāpat ar šampūnziepēm un cietajiem kondicionieriem. Veidojot šos sastāvus, vēlējos, lai tas būtu universāls, lai to varētu izmantot gan sievietes matu mazgāšanai, gan vīrieši matu mazgāšanai un bārdas kopšanai. Centāmies izejvielas savienot tādās procentuālās sastāvdaļās, lai derētu gan jutīgākas ādas īpašniekiem, gan taukainākas galvas ādas īpašniekiem, gan sausākas ādas īpašniekiem. Sastāvā ir gan mitrinošas, mīkstinošas vielas, bet nav taukojošas vielas, kuras taukainu matu īpašniekiem vēl vairāk sataukotu matus. Līdz ar to, visas atsauksmes, kuras esam saņēmuši no zero veikaliem un mūsu klientiem ir tādas, ka tiešām der jebkuram matu tipam.

Pamanījām, ka Jums ir sadarbības arī ar citiem pašmāju zīmoliem..

Mums ļoti patīk veidot dažādas sadarbības ar citiem Latvijas ražotājiem, mazākiem vai lielākiem. Pāris nedēļas atpakaļ palaidām dāvanu komplektus, kur sadarbojoties ar kafijas grauzdētavu Curonia Coffee Roastersno Kuldīgas, palaidām tautās kafijas skrubja ziepes. Curonia Coffee Roasters, kā vietējie latvieši, protams, kafijas pupiņas iepērk ārzemēs – no Dienvidamerikas, bet grauzdē paši. Tā ir augstas kvalitātes kafija, mēs izmantojam šo kafiju savās skrubja ziepēs. Arī mūsu internetveikalā ir iespējams iegādātiesCuroniakafiju.  Otrs tāds veiksmīgs sadarbības partneris – Valmiermuižas alus darītava. Saulgriežu noskaņās radījām šampūnziepes, izmantojot viņu apiņus. Kā izsenis zināms, apiņiem piemīt matus stiprinošas īpašības, tie satur daudz dažādas minerālvielas, vitamīnus – matu augšanai, nostiprināšanai. Klāt apiņiem pievienota vērmeļu ēteriskā eļļa, tāpēc šampūnziepes smaržo pēc tādas kārtīgas, rūgtenas jāņu zāles.

 

Visu Silmachy remedies produkciju var aplūkot saitā www.silmachy.lv

 

Foto: Silmachy remedies arhīvs

 

 

Add Comment

Your email is safe with us.

Sign In Ģimenes Dzīve

Account details will be confirmed via email.

Reset Your Password