Taste Caps Šokolādes māja ir vieta, kur top izsmalcināta šokolādes māksla ar unikālu garšas baudījumu!

Taste Caps Šokolādes māja ir vieta, kur top izsmalcināta šokolādes māksla ar unikālu garšas baudījumu!

Tiekamies mazajā un mājīgajā Taste Caps kafejnīcā un ražotnē , sarunā ar TASTE CAPS īpašnieci un idejas autori Ilzi Garanču.  Sapratusi, ka Ilze ir ļoti sirsnīgs un pavisam vienkāršs cilvēks,jau pirmajās sekundēs, sākām sarunu par TASTE CAPS dzimšanu un iespējām, kuras šobrīd tiek piedāvātas jebkuram interesentam.  Taču pirms tam, Ilze pagatavo kafiju, lai saruna būtu ērtāka un mājīgāka, lai gaisā virmotu kafijas aromāts un rosinātu uz gardām sarunām par šo vietu.  Protams, pēc sarunas arī devos nelielā ekskursijā pa ražošanas telpām, kur iepazinos ar dažiem ražošanai svarīgiem etapiem, insturmentiem.

Kā radās ideja par TASTE CAPS šokolādi?

Ideja par Taste Caps radās krīzes laikā, kad  iepriekšējais bizness cieta neveiksmi. Uzturoties mājās kopā ar ,tolaik,  trīs bērniem, sapratusi, ka vēlos būt kopā ar savām atvasēm un redzēt kā viņi aug, domāju par biznesa iespējām no mājām. Bija arī iepatikusies uzņēmējdarbība un darbu tolaik bija atrast grūti, lai gan to arī īsti necentos meklēt. Pirmā doma bija par kruasānu cepšanu, jo pēc izglītības esmu Maiznieks, tad vairāk nosliecos par konfekšu gatavošanu un Ziemassvētki bija īstais laiks, kad šo ideju varēju apzināti pamēģināt, izmantojot tās dāvaniņu vietā, iedodot nogaršot saviem kaimiņiem un tuvākajiem. Visi bija sajūsmā par manis gatavotajām konfektēm,  tā es sapratu, ka gatavošu konfektes un īstenošu šokolādes konfekšu biznesu. Sākumā gan no mājām, bet ar laiku izjūtot nepieciešamību, radās vajadzība pēc savām telpām. Tā radās jaunās mājas TASTE CAPS.

Taste Caps ir ne tikai Šokolādes veikaliņš, bet arī ražotne. Saki, meistarklases piedāvā tikai vecmeitu ballītēm vai ir vēl cita iespējama auditorija? Kādos formātos un cik daudz cilvēkiem vienā reizē ir iespējams darboties?

Šobrīd Taste Caps piedāvā arī meistarklases, kuras paredzētas ne tikai vecmeitu ballītēm, bet arī jebkurai citai saviesīgai sanākšanai kopā ģimenes lokā, bērniem, vai korporatīvos pasākumos, uzņēmumu saliedēšanas pasākumos. Ir bijusi reize, kad līdz pat 30 bērnu klase ir piedalījusies meistarklasē, un tas haoss un bērnu daudzums man ļoti patīk, acis uzreiz mirdz. Tad ir ģimenes meistarklase, kur nāk ģimene ar bērniem 3-4 cilvēki, ir arī bijuši 2 cilvēki.  Man ir svarīgi, ka cilvēki satiekās un kaut ko kopā dara, tāpēc, man ja prasa, vai varam atnākt divatā, es saku jā, un veltīšu laiku arī tiem. Galvenais, ka patīk! Ja sākumā biju domājusi, ka meistarklases organizēšu no kaut kāda konkrēta skaita, tad tagad saprotu, ka nav šī skaita. Galvenais esiett kopā, nākat ārā un kaut ko darāt, izmēģināt. Man ļoti patīk tā kopības un prieka sajūta, ko jūt gan atnācēji, gan es. Šeit, pie mums, brīvi var sanākt 20 cilvēki, kā jau minēju, 30 bērniem arī bija vieta.

Vai ir bijis, ka vecmeitu ballīte tiek organizēta lielāka, iesaistot vairākus sadarbības partnerus ar radošām aktivitātēm un ārpus Taste Caps telpām?

Jā, meistarklases iespējams, noteikti, organizēt gan TASTE CAPS telpās, gan ārpus, izbraucot uz nepieciešamo vietu, kā arī ir bijuši pasākumi, kuros Taste Caps ir kā viena no darbnīcām. Esmu bijusi arī ar šokolādes meistarklases vadīšanu vecmeitu ballītei pļavā, teltī! Ir nācies arī doties uz privātmājām ,ofisiem. Dodos jebkur, kur nepieciešams. Arī sadarbības ar citiem ir interesantas un vērtīgas.

Vai ir kādas īpašs sezonālais  pieprasījums meistarklasēm?

Vasara ir izteikta ar vecmeitu ballīšu un ģimenes pasākumu meistarklasēm, tās ir katru nedēļ. Rudens un ziemas periods ir izteiktāks ar korporatīviem pasākumiem, uzņēmumu saliedēšanas pasākumos, bet vairāk uz vietas pie mums, jo tas laikam ir tas, ka uzņēmumiem patīk izbraukt ārpus savas ierastās vides un darba telpas. Pietiekoši bieži arī atrodos ārpus Taste Caps, bet procentuāli ir vairāk šeit.

Pastāsti, lūdzu, par pašu procesu, kas tiek piedāvāts pašās meistarklasēs? Cik redzēju, bija piedāvājumā šokolādes tāfelīšu gleznošana. Tas vairāk ir bērniem vai vecmeitu ballītēm?

Meistarklase neietver sevī gatavot konfektes, tā ir vairāk būšana par un ap šokolādi, tās izdaiļošana. Sāsts ir par pašiem cilvēkiem, šokolāde ir tikai fonā. Meistarklase sākas ar stāstu, atbilstoši ballītei vai pasākumam, tad cilvēki glezno šokolādes tāfelītes, to glezno mazi un lieli, veci un jauni. Pēc tam par šīm tapušajām gleznām runā. Tas ir forši, jo kompānija par sevi un citiem uzzin vairāk. Viņi aiziet vairāk iepazinušies, jā, tā ir meistarklase, bet te ir stāsts par satikšanos. Man šķiet svarīgi, ka cilvēki satiekās, īpaši šajā aizņemtajā laikmetā, kad ir iespējami visādi mediji. Sanākšana un satikšanās ir svarīga, un ja fonā ir vēl konfektes, kas pastiprina šo sarunu un iemeslu būt, sarunu padarot garšīgāku. Meistarklases mums praktiski ir emocionālas nekā praktiskas.

Pieskaroties  tematam par izejmateriāliem, kur jūs iegādājaties šokolādi konfekšu ražošanai?

Īpašais stāsts ir šāds. Kā tāda  zīme, lai  uzsāktu uzņēmējdarbību, un , galvā jau tad  bija domas, kad redzēju filmu “ Šokolāde” ar Džoniju Depu galvenājā lomā. Tad man likās, ka tā tiešām ir zīme, un, protams, es gribēju pati gatavot šokolādi. Sākotnēji arī meklēju iespējas, bet sapratu, ka tas nav iespējams. Šokolādi pērku no Beļģijas, tā ir laba un kvalitatīva šokolāde, patiesībā, caur GEMOSS, pārējās izejvielas es cenšos pirkt no Latvijas mājražotājiem, piemēram, sukādes (no Rāmkalniem,Richberry), saldo krējumu, sviestu u.c. sastāvdaļas. Ļoti labprāt runāju, ja kāds vēlas sadarboties, jo esmu atvērta arī uz jebko citu, kopš man ir veikaliņš. Priecātos arī sadarboties ar tādiem, kuri piedāvā, piemēram, kūkas, es labprāt arī TASTE CAPS saskatītu šādu papildu piedāvājumu.

Vai ir speciāli risinājumi uzņēmumiem korporatīvo dāvanu piedāvājumos?  

Uzņēmumi un korporatīvās dāvanas ir, patiesībā, mūsu jājamzirdziņi. Tas ir tas, kur mēs esam meistari, mēs mākam atrast attiecīgajā budžetā, vēlamajā izskatā, piemeklēt un izdomāt risinājumu tā, lai uzņēmums var lepoties ar šo dāvanu. Korporatīvās dāvanas ir ļoti svarīgs elements biznesā, jo dāvana reprezentē uzņēmumu, tāpēc mums kā korporatīvo dāvanu ražotājam, tā ir milzīga atbildība,  lai uzņēmums aizejot ciemos, tiek soli tuvāk savam klientam vai sadarbības partnerim. Ir reizes, kad mēs izstrādājam speciāli kādu produktu, piemeklējot vislabāko risinājumu klienta vēlmēm.

Cik TASTE CAPS ir pieejamo konfekšu veidu?

Kaut kādā brīdī bija 20 dažādu konfekšu veidu, tad 25, šobrīd ap 30. Ar tiem konfekšu veidiem ir interesanti, jo tas ir viens no maniem talantiem izdomāt konfekšu garšas. Patīk izdomāt kombinācijas, kas reizē ir vienkāršas, bet reizē garša veidojas baudāma.

Kādos gadījumos Jūs piedalāties, piemēram, tirdziņos? Vai tie ir Ziemassvētki vai kādi citi svētki, kas Jūs pamudina doties ārpus telpām?

Šokolāde ir sezonāla lieta, pārsvarā visa pārdošana noris ap Ziemassvētku periodu, kad tā ir īpaši pieprasīta. No uzņēmējdarbības viedokļa tas nav tik vienkārši, bet tirdziņos mēs nepiedalāmies. To darījām tikai pašos pirmsākumos. Šokolāde ir pietiekami grūts produkts ko tirgot tirdziņos, īpaši vasarā, kad ir karsts, tad viss darbs ir vējā, jo šokolādei nevaram nodrošināt nepieciešamo formu un temperatūru. Un ari karstā laikā tirgū cilvēks šokolādi īsti nemeklē, tāpēc mēs esam tikai veikalos un slēgtās telpās.

 

Teksts: redaktore Santa Krūmiņa

Intervija ar Ilzi Garanču, Taste Caps Šokolādes mājas īpašnieci

Fotogrāfijas: galerija Taste caps arhīvs, titulbilde – Ģimenesdzive.lv

 

Add Comment

Your email is safe with us.

Sign In Ģimenes Dzīve

Account details will be confirmed via email.

Reset Your Password